lördag 9 mars 2013

# 257 Rotation (55 av 365)

Rotation i hushållsassistenten

Vad blir det för mat? Det är väl en evig fråga. 


Han: Vad ska vi äta i kväll?
Jag: (Suck...) Jag vet inte riktigt...
Han: Kan vi inte äta pizza?
Jag: Jag orkar inte åka in till stan...
Han: Det är enda nackdelen med att bo härute, att det är så långt till hämtmat. 
       Det borde finnas hemkörning i Sverige... fast det skulle väl bli dyrt med bensin och sånt...

Vi har i princip bott på landet i hela hans snart 14-åriga liv och det märks när han inte känner till att fenomenet hemkörning finns i vårt land. Sen får vi verkligen vara tacksamma över att han bara ser en nackdel över att bo på landet, jag kan tänka mig att inom en inte allt för avlägsen framtid kan få höra om fördelarna med att bo i stan.

Bara för att han inte ska känna sig diskriminerad över att bo på landsbydgen får det väl bli pizza härhemma ikväll, och själv är jag tacksam för förslaget på mat. 




3 kommentarer:

  1. Det eviga matproblemet... Hur många 1000 gånger har man inte lagat lunch och eller middag. Det blir väldigt tjatigt i längden och svårt att inte upprepa sig.
    Här blev det hämtpizza idag, men då var vi ju ändå inne i stan för ett annat ärende och passade på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen en never ending story, som så mycket annat. Fast jag är ofta sugen på mat så det är viktigt för mig också, det kan likaväl vara jag som frågar vad vi ska äta till middag samtidigt som vi äter lunch.

      Radera
  2. Inte får man svar vad det skall bli till middag förren det är ganska sent! Och som du säger ibland tryter ideerna! Nått jag märkt är att det hemlagade uppskattas mera när vuxit och flyttat å de hälsar på! Och hälsar man på får man gärna göra.... Vad skall vi kalla det fylla deras Kyl/Frys, hahaa! Bävar lite för Påsken ja själv påsken är spikad men de som skall stanna extradagar! Förra Julen fick jag steka pannbiff på 7-8 kg nötfärs till 3 familjer + Julbordet!!! Kram ;D

    SvaraRadera