lördag 9 mars 2013

# 79 Fråga (54 av 365)

Apropå Fråga: Igår gjorde jag ett jobb med en grupp elever i år 5. Vi pratade om vad de gör på fritiden och så frågade de vad jag gjorde när jag var i deras ålder, vad fanns det för spel och leksaker. Lite skämtsamt sa jag att vi spelade Fia med knuff och annars så var vi i skogen och lekte med kottar och pinnar. Vad då, är du född på stenåldern??? Ja, ja den fick jag bjuda på, och min kollega fick i alla fall ett gott skratt.
Och ja, jag är född på 1900-talet.

2 kommentarer:

  1. De har nog svårt ännu att inse att inte heller Bärbara PC och Internet eller mobil med kamera är speciellt gammalt! Eller som jag bor i Glesbygden på Stenåldern!!! Undrar vad som rör sej i mina små barnbarns huvud när de kommer i Påsk "Ingen Bolibompa på en vecka"!!! Påskhare har vi iallafall, hihii..!!! ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Efter någon dags avvänjning går det nog bra... ;)

      Radera